Re: Przejscie z am3 na am3+

Autor: Michal <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Mon, 18 Mar 2013 21:32:25 +0100

W dniu 2013-03-18 18:00, work pisze:
> a to co masz to jest takie wolne? Nie wiem czy 6 jaj zapewni ci a偶 tak
> du偶y przyrost mocy.

Du偶o zale偶y od softu, ale mo偶e by膰 nawet wolniej przy jednow膮tkowych
aplikacjach bez wsparcia AVX itp, czyli wi臋kszo艣膰 softu. Poza tym gdzie
Ty widzisz 6 rdzeni (cyt: "jaj") w CPU konsumenckich pod AM3+. W FXach
serii 6000 masz 6 w膮tk贸w, ale tylko 3 rdzenie - podobnie HT z Pentium4
nie robi艂o CPU dwurdzeniowego.

Jaki jest cel tej wymiany. Wymiana dla wymiany by by膰 na bie偶膮co? Je艣li
nie masz jakiego艣 specyficznego softu wyj膮tkowo dobrze rozk艂adaj膮cego
si臋 na w膮tki i wykorzystuj膮cego nowy zestaw instrukcji do zastosowa艅
og贸lnych raczej zosta艂bym przy Phenomie X4 955 ewentualnie robi膮c lekki
OC (sam mam PII X4 955 BE C3 i 3,7-3,8 GHz osi膮ga wi臋kszo艣膰 egzemplarzy
C3 bez podnoszenia napi臋cia). Przy przesiadce na FX6000 mo偶esz wr臋cz
spowolni膰 dzia艂anie, a wy偶sze modele FX8000 IMHO nie s膮 za bardzo warte
r贸偶nicy w cenie CPU, pami臋ci, mobno, potencjalnych problem贸w z
reinstalacj膮 OSa i jego licencj膮 (ma艂o kto ma boxa).
Ja tam si臋 nie spiesz臋 i je艣li b臋d臋 si臋 przesiada艂 to raczej
najwcze艣niej za rok jak ustabilizuje si臋 sytuacja z HSA - wtedy raczej
ju偶 na co艣 pod gniazdo FMx - raz 偶e AMD ca艂y czas poprawia architektur臋
FX贸w kt贸r膮 spie* przy przesuwanej premierze Buldo偶era (podobnie jak
spie* pierwszego Phenoma), druga sprawa to oczekiwane zmiany w
oprogramowaniu, w tym rozrywkowym po premierze nowych konsol od MS i
Sony opartych na architekturze AMD (Jaguar) z HSA. Wstrzyma艂bym si臋 do
czasu a偶 analogiczne rozwi膮zanie b臋dzie normalnie dost臋pne na PC (na
razie nawet R7790 nie mia艂 jeszcze premiery na PC, a na oprogramowanie
przyjdzie poczeka膰). Na dzi艣 jednak nie zmienia艂bym Phenoma X4 na FXa,
tym bardziej z serii 6000 (w膮tek/modu艂 to nie to samo co rdze艅, pomimo
zabieg贸w marketingu) - i tak ma艂o kt贸ra aplikacja potrafi dobrze
roz艂o偶y膰 si臋 na cho膰by 4 w膮tki (jedyne co widz臋 na codzie艅 to 7zip w
trybie deflate (zip) oraz handbrake), a jak potrzebujesz wysokiej
wydajno艣ci w膮tku na dzi艣 architektura Intela jest tu mocno do przodu w
stosunku do wydajno艣膰/w膮tek od AMD. Albo poczekaj, albo jak chcesz
koniecznie zmienia膰 teraz to na Intela, pewnie jakiego艣 i5xxxK - w ko艅cu
i tak chcesz zmieni膰 wszystko (mobo,CPU,pami臋膰 przy przesiadce
AM3->AM3+, wi臋c na to samo wyjdzie przy zmianie na Intela.

--
/MB