Re: Lenovo B570e - błąd, ma tak być czy planowane postarzanie sprzętu?

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac_at_go2.pl>
Data: Mon, 4 Mar 2013 10:30:12 +0100

Dnia Sun, 03 Mar 2013 19:59:45 +0100, Irokez napisał(a):

> Tutaj sprzedają takie chłodzenie z demontażu
> http://www.thecomputerpartstore.com/index.php?route=product/product&product_id=51534
> też nie widać śladu aby cokolwiek było przyklejone do tego kwadratu nad
> chipset.
> Całe bazowanie jest na CPU które jest wyżej bo podstawka jest
>
> Może to ma chronić przed promieniowaniem z kosmosu ;)

Jeśli jest tak jak myślę (tzn. że ta trójkątna część z przekładką i śladami
pasty jest od chłodzenia procka a ciąg dalszy czyli ta mniejsza prostokątna
część radiatora przykrywa chip) to przewodność termiczna od tej
prostokątnej części do heatpipa jest i tak niewielka. Być może chodziło
raczej o odpowiednie ukierunkowanie strumienia powietrza odsysanego przez
wiatrak + niewielki efekt przewodzenia ciepła. Bez naocznego wglądu w
konstrukcję niczego nie mogę być pewien.
I jeśli jest tak jak założyłem wyżej, to usiłowanie oparcia tego radiatora
na płaszczyznach kontaktowych dwóch chipów może się okazać niewykonalne z
uwagi na nierównoległość+przesunięcie ich powierzchni. Musiały by być
lutowane w jakiejś formie by tą równoległość zapewnić.
Więc w zasadzie ci doradzam żebyś zostawił jak jest :)

--
Jacek