Re: IBM T42

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Tue, 26 Feb 2013 17:18:21 +0100

Dnia 2013-02-26, o godz. 17:13:32
ToMasz <Nieczytam_at_orange.pl> napisał(a):

> TAk, ale w profesjonalnych zastosowaniach możesz sobie używać Twojego
> komputera + płyta za 100zł z windowsem od IBMa albo microsoftu. Nie
> dalej jak tydzień temu instalowałem system (oryginał) na PC na nowym
> dysku SSD. Suse - łyknęło od kopa. Windows? z płyty się nieda, bo
> płyta sata only, więc dysk jest niewidziany Metoda F6 + dyskietka -
> nie da się bo niema stacji dyskietek. no więc przegrałem dane z dysku
> na dysk, nie startuje. ( tak, domyślałem się że tak będzie). Żadne
> znalezione narzędzie do klonowania/kopiowania/backupu partycji nie
> [...]

Jak już porównujesz to by być sprawiedliwym porównuj systemy mnie
więcej z tego samego roku. Bo na razie porównujesz WinXP który ma ponad
11 lat z OpenSUSE który ma trochę ponad pół roku. Nie dziwne że stary
system nie wspiera nowszych technologii i trzeba kombinować. Win8, Win7
czy nawet Vista raczej by wystartowały.

A akurat w przypadku laptoków IBM czy Lenovo płyta jaką otrzymujesz z
supportu ma akurat sterowniki zintegrowane. Dobrane do konkretnej
konfiguracji sprzętu.

Zdrówko