Re: Jak przenieść RAID 0 ?

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Mon, 25 Feb 2013 17:53:42 +0100

W dniu 25.02.2013 17:08, Marek pisze:

> Szczerze mówiąc taki efekt właśnie mam. Zmieniłem system operacyjny a
> nowy widzi te dyski tak jak poprzedni. Dane nie uległy destrukcji.
>
> Jeśli RAID jest programowy i zależy wyłącznie od systemu operacyjnego

No niestety nie wyłącznie. Nie przy tym rozwiązaniu.

> ,jak piszesz , to dlaczego mogę się spodziewać utraty danych po
> przeniesieniu dysków na inny komputer z tym samym OS? Po co w BIOSie
> jest funkcja budowania macierzy dyskowej skoro to wyłącznie system tworzy?

Bo to jest taka proteza "nie-wiadomo-co" czyli po prostu "chwyt
marketingowy" ;)

Jak dla mnie jedno z dwojga: albo mam kontroler RAID, który daje
systemowi (każdemu!) logiczne dyski widoczne jako normalne (i nie muszę
się martwić o żadne "sterowniki", które tak na prawdę robią programowo
RAID), albo robię RAID w systemie i mam w nosie sprzęt.