ASROCK Z77 Exterme4 i5 3570K i brak VGA

Autor: KRR <krrbay_at_gmail.com>
Data: Fri, 22 Feb 2013 00:35:17 +0100

Witam

Mam problem z którym nie mogę sobie poradzić.

Od trzech tygodni jestem posiadaczem płyty ASROCK Z77 Exterme4 i
procesora i5 3570K

i nie mogę uruchomić zintegrowanej kary graficznej. (na zewnętrznej
działa bezproblemowo)

Co ciekawe na początku system zainstalowałem na tej zintegrowanej karcie
i działało. W sumie nie mi ta integra potrzebna używam zewnętrznej
(Radeon 7770), chciałem sobie protestować wszystkie bajery związane ze
wspomaganiem zewnętrznej grafiki (Virtual Vsync), a niestety Intel HD
nie da się włączyć.

Problem ze zintegrowaną grafiką zaczął się gdy kupiłem dysk SSD i
zainstalowałem na nim świeży Win7 64Bit (ale raczej SSD nie ma nic do
zintegrowanej VGA), przy okazji zaktualizowałem UEFI do najowszej wersji
(2,8)

Na starej instalacji z HDD też zintegrowana grafika przestała być
widoczna (z menadżera urządzeń)

Uruchamiając na zintegrowanej efekt jest taki, że
na wyświetlaczu pokazuje D6 error "No Console Output Devices are Found"
i 5x beep z głośniczka

Najprostsze rozwiązanie to włączyć zintegrowaną grafikę w UEFI, ale tu
ciekawostka, nie ma żadnych opcji dotyczących włączenia i ustawień
zintegrowanej grafiki (przedtem były i zniknęły ?)

Pomyślałem,że ten nowy bios jest jakiś walnięty, i spróbowałem na
starszych wersjach, powtórzyłem to kilka razy nawet na jakiś zupełnie
starych wersjach no i cały czas to samo.

Oczywiście próbowałem próbowałem z wymontowaną jak i zamontowaną
zewnętrzną grafiką. Z jednym i dwoma monitorami podłączonymi pod
wszystkie możliwe wyjścia.
Bios na wszystkich wersjach był resetowany dziesiątki razy

Nie wiem co mam jeszcze zrobić, nie chce mi się wierzyć aby płyta była
uszkodzona, przypadku uszkodzenia CPU raczej nie ruszyło by to wcale.
Poza tym defektem zestaw działa rewelacyjnie.

Spotkał się ktoś z czymś takim ?
Jakieś pomysły ?

Z góry dzięki