Re: Zatrzymują się talerze dysków - przy przeładowaniu kompa, gigabyte 7NF-RZ

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 17 Feb 2013 21:17:24 +0100

W dniu 2013-02-17 13:39, jędrek pisze:
> [...]
> wpływa. Robimy coś w systemie, wymagane przeładowanie i sruu dyski się
> wyłączają aby zaraz po procedurze wykrycia na kanałach IDE znowu
> wystartować.
> W biosie (w Power Management) nie natknąłem się na żadną z funkcji,
> która by wskazywała na takie a inne traktowanie dysków. Załadowane są
> ustawienia "Optimized Deafults", zmieniona tylko sekwencja startowa 1.
> CDROM, 2. HDD-0 3. Disabled, oraz inicjowanie grafiki na AGP zamiast
> domyślnego PCI.
>
> Da się na stałe załączyć talerze dysków na tej płycie?
To nie zależy za bardzo od płyty, tylko od samego dysku. Niektóre
posiadają taką funkcjonalność, że w stanie nie-zinicjalizowanym nie
kręcą się, co ma znaczenie np w serwerze w którym masz -naście dysków,
by nie startowały wszystkie na raz po włączeniu zasilania (przeciążając
zasilacz), tylko w takiej kolejności, jak są inicjalizowane przez
kontroler. I przeważnie da się to zworką wyłączyć.
Podaj jaki dysk konkretnie, i jak ma ustawione zworki.