Re: Kopia starego dysku twardego

Autor: JDX <jdx_at_onet.pl>
Data: Fri, 15 Feb 2013 21:07:13 +0100

On 2013-02-14 19:14, BartekK wrote:
[.....]
> Ale działanie trybu DMA(udma) jest jeszcze zależne od przejściówki
> IDE-CF - na takich popularnych najtańszych nie działa, sprawdzone.
> Brakuje odrutowania, komuś się nie chciało zrobić dwóch ścieżek DMA-REQ
> i ACK: http://www.fccps.cz/download/adv/frr/cf.html
Tak BTW. Właśnie przed chwilą skończyłem wreszcie klonować dysk twardy
ze starego notebooka. Chciałem to zrobić za pomocą takiej
http://tnij.org/unow przejściówki kupionej na Allegro za mniej niż 8zł z
przesyłką. :-D Jak widać, Chińczyk jako klucza użył pinu 18 (sygnał
DD15) zamiast pinu 20. :-D Nawet tak prostą rzecz potrafią sp..ć. :-D
Całe szczęście łatwo dało się to łatwo zauważyć ponieważ przejściówki
nie dało się podłączyć pod kabel z kluczem. W ramach testu użyłem kabla
bez klucza i dysk był widziany przez BIOS-a ale już Clonezilla podczas
startu pluła błędami i następnie dysk nie był widoczny. Oczywiście
pomogła chwila zabawy z lutownicą. :-D