Re: Dysk SSD, zewnetrzny USB 3.0, 250GB

Autor: mk4 <mk4_at_dev.nul>
Data: Mon, 11 Feb 2013 21:39:21 +0100

On 2013-02-11 20:05, Michal wrote:

> A za transmisjÄ™ po tym kablu to odpowiada sterownik hosta, czy
> krasnoludki na taczkach te bity wożą, hę? Z tego co czasem podpinałem
> pod USB na przejściówce USB-SATA 2,5" z kompletu od Cruciala M4 to nawet
> na SSD (M4 i Samsung 830) opóźnienia w dostępie do małych plików po
> podłączeniu pod USB zamiast (e)SATA bardzo wyraźnie wzrastają.
Malo konkretow troche. Poza tym nie wskazujesz przyczyny.

Pamietaj, ze na tym samym USB jeszcz ejakis czas temu reklamowano
funkcje trzymania swapa na pendrive co rzekomo mialo byc bardziej
efektywne niz normalnie na dysku.
No a przeciez charakter dostepu do swapa jest dosc losowy i w malych
blokach (strona 4kB).

Jak to rzekomo pogodzic takie reklamowane zastosowanie (to bylo chyba w
czasach wejscia visty) z twoim twierdzeniem co do nie nadawania sie USB
do malych plikow? Czym takim istotnym roznia sie male pliki od malych
stron, ktore musza byc odczytywane/zapisywane na swapa?

Chodzi mi o probe wyjasnienia problemu i namierzenia waskiego gardla.

--
Pozdrawiam,
mk4