Re: Kopia starego dysku twardego

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Sun, 10 Feb 2013 12:59:09 +0100

Użytkownik "Robert Wańkowski" <robwan_at_wp.pl> napisał w wiadomości

> A sterowniki? Karty grafiki i tego kontrolera? Nie wiem czego jeszcze.

Nawet gdyby to był Windows a nie Dos to nadal byłoby to możliwe. Ponieważ
zmieniany jest tylko dysk, a cała reszta sprzętu pozostaje bez zmian to
problem sprowadza się do popularnej (również na tej grupie) kwestii pt.
"Kupiłem nowy dysk, jak przenieść Windows ze starego dysku bez
reinstalacji". Windows 3.1 chyba wogóle nie rozpoznawał dysku na którym był
instalowany, więc jego przeniesienie wygląda tak samo jak w Dosie. Windows
95 / 98 juz dysk rozpoznawał, ale był dość tolerancyjny przy przenoszeniu z
dysku na dysk. Dopiero Windows NT / XP / Vista / 7 były bardziej "narowiste"
w takich sytuacjach.
A co do przyszłej migracji na Windows - można rozpatrzyć czy zamiast na
któreś z nowszych okienek nie przenieść się na "starego" Win95 lub 98. Na
Windowsach od NT / XP wzwyż są problemy ze starymi programami dosowymi, na
Win 95 / 98 te problemy są już znacznie mniejsze (bo to defacto takie mocno
rozbudowane nakładki na Dosa). W przypadku Win 95 możnaby nawet zostawić
aktualny komputer (bo on wymagał 386, a więc na 486 ruszy). Choć oczywiście
można też zainstalować oba systemy (XP i Dos) obok siebie, nawet na tej
samej partycji.