Kopia starego dysku twardego

Autor: Robert Wańkowski <robwan_at_wp.pl>
Data: Sat, 9 Feb 2013 19:06:09 +0100

Mam taki dysk
http://img18.imageshack.us/img18/5250/dyskd.jpg
Jest to dysk z komputera sterującego maszyną.
Dysk chyba ma się ku końcowi. Zaczął wydawać dziwne dźwięki i kilka razy
przy włączaniu komputera pojawiał się błąd disk fail 80.

Koputer to jakiś 486 33 MHz.
Nie mogę odnaleźć nazwy płyty głównej.
http://img849.imageshack.us/img849/7870/plytac.jpg

Dysk wpięty jest do kontrolera na krcie ISA.

Próbowałem podłączyć dysk pod przejściówkę na USB. Ale nie działa.
Podłączony do współczesnego komputera podczas startu pojawia się komunikat
coś o firmware, że nieodpowiednie.

Jest szansa zrobieia kopi dysku, tak aby po podłączeniu do starej płyty
wszystko ruszyło?
Bo chyba problem jest tylko podłączenie do koputera i kupienie dysku, który
będzie współpracował z tym starym koputerem.

Tam jest DOS.

I jeszcze jedno pytanie. Wyjąłem procesor z podstawki. Ale nie wiem w jakiej
pozycji go włożyć. Bo pasuje w każdej co 90*.

Robert