Re: Problem z Gigabyte HD 7850

Autor: deepblue <deepblue_at_wp.pl>
Data: Fri, 8 Feb 2013 12:09:21 +0100

Użytkownik "Michal" <snunkiawnev_at_dunflimblag.mailexpire.com> napisał w
wiadomości news:kf2kch$nat$1_at_mx1.internetia.pl...

> Czyli karta OK.

Nie jest OK (ale rozumiem o co ci chodzi). Przeciętny user nie musi nic
wiedzieć o regulacji obrotów karty przy pomocy zewnetrznego oprogramowania..
Karta powinna działać bezproblemowo na sterownikach dostarczonych przez
Gigabyte, ewentualnie najnowszych z ich strony www, a tak nie jest.

> Jak tam sobie chcesz, ale nie radzę. Raz że sporne jest czy stanowi to
> niezgodność z umową (co jest powodem: równie dobrze winne mogą być np:
> Catalysty - np: od wersji 12.12 i 13.01 oraz 13.02b AMD popsuło PowerPlay
> w HD7850, mimo że w BIOSIE karty jest OK (tzn. od tych Catalystów zawsze
> ustawia w 2D 300 core/1200 mem zamiast tak jak na wcześniejszych
> catalystach i w biosie karty 300c/150mem o ile jako aktualnie aktywny
> podłączony jest monitor inny niż primary (o tyle istotne, że primary na
> HD7000 to zawsze ten przez HDMI - jeśli używa się zazwyczaj monitora na
> [...]

IMO jeśli karta nie działa poprawnie ze sterownikami producenta
( a karta +sterowniki to jest komplet) to jest to niezgodność z umową.
Ale też wiem jak to może interpretować sklep.

> [...]
> towar jest zgodny z umowÄ… - czyt. spadaj na drzewo i pozywaj go.
> Trzy, że nawet jeśli karta nie ma w biosie prawidłowo ustawionych profili
> (w co szczerze wątpię, jeszcze nie spotkałem takiego R7850, ostatni to był
> ten wspomniany R4850 z Zalmanem od Gigabyte) to zawsze możesz sobie
> stworzyć profil z krzywą obrotów auto wg upodobań w MSI Afterburnerze czy
> Sapphire Trixx - nawet preferujÄ… takie rozwiÄ…zanie, bo producenci kart
> mają tendencję do przeginania albo ze zbyt małymi, albo zbyt wysokimi
> obrotami w zależności czy karta jest reklamowana jako "do OC" czy

Nie wiedziałem o tym, dzięki, przyda się :)

> Zrobisz jak będziesz chciał, ale ostrzegam, że jeśli sprzedawca nie jest
> kompletnym frajerem to po 1-2 miesiÄ…cach bez karty albo z przerywanym z
> nią kontaktem wrócisz do punktu wyjścia.

Dałeś mi trochę do myślenia odnośnie niezgodności z umową.
Sprawdzę profile wentyltorów w biosie i sprawdzę kartę w innym kompie.
Jeśli problem się powtórzy to chyba jednak będę reklamował - gdym za jakiś
czas chciał
odsprzedać kartę to kto taką kupi? A nie należę do takich którzy ukrywają
problemy ze
sprzętem przy sprzedarzy.
Dzięki za pomoc :)

--