Re: PC nie widzi drugiego HD

Autor: p47 <karolakowie1_at_wp.pl>
Data: Wed, 06 Feb 2013 10:53:14 +0100

W dniu 2013-02-06 02:55, JoteR pisze:

> IMHO tu właśnie jest problem. ZTCP w trybie emulacji IDE powinny być
> widoczne 3 kontrolery: 1 PATA i 2 SATA (sprawdzę jutro a raczej
> dzisiaj). Jeśli się nie mylę, to w jakiś tajemniczy sposób wraz z
> odpięciem starego dysku zniknąłeś z MU jeden kontroler SATA
> (prawdopodobnie ten z portami 3 i 4). Sprawdź w BIOS w sekcji Standard
> CMOS Features, na którym porcie wisi ten dysk z (za przeproszeniem)
> Allegro - jeśli na SATA 3 lub 4, przepnij go na SATA 2 (zakładam, że
> dysk systemowy wisi na SATA 1)

Też nad tym myślałem, chociaż niekoniecznie muszą być 2 kontrolery SATA,
bo na niektórych płytach jeden kontroler obsługuje wszystkie porty
SATA, z oczywistym wynikajacym z tego ograniczeniem, ze nie można
wówczas w rożny sposób kontrolować przypiętych tam dysków, tj. nie moga
one pracować w różnych trybach.
Dlatego też , tak jak pisałem, aby wykluczyć sugerowaną przez ciebie
przyczynę, tj brak kontrolera sterującego tym portem, gdzie dysk
allegrowy był przypiety zrobiłem test, który już opisywałem, tj.
wypiąłem z PC-a niewątpliwie działający i to też w trybie native IDE
"stary" dysk z systemem i na jego miejsce włożyłem dysk allegrowy, a
następnie próbowałem na nim zainstalować windę.
Ponieważ dysk fizycznie był na identycznym porcie co dysk wcześniej
działający miałem wówczas pewność, że ewentualne problemy z kontrolerami
w ten sposób omijam.
Jak pisałem nie dało to jednak pozytywnego rezultatu, instalator dysku
(uprzednio sformatowanego i podzielonego na 3 partycje) nie widział.

Przy okazji, z nieznanych mi przyczyn fabrycznie dysk systemowy podpięty
był fabrycznie do portu SATA nr 2, a allegrowy dysk podpinałem do SATA 1
i SATA 3,- zmieniałem te porty bo, jak pisałem, miałem podobne podejrzenia.

> A problem coraz bardziej wygląda na windziany...

No, dla porządku, twoje wyż. opisane podejrzenie to nie problem
windowsowy, -każdy SO, wiecej, kazdy pecet wymaga sterowników....