Re: PC nie widzi drugiego HD

Autor: Kamil <niedlaspamu_at_gmail.com>
Data: Tue, 5 Feb 2013 02:08:24 +0100

Użytkownik "p47" napisał:

> dysk jak się zdaje, zachowuje się jak sprawny dla
> partycjonera pod klonem linuksa (GPated), nie mówiąc juz o biosie, a pod
> Win jest walnięty??

Miałem podobny przypadek. Dysk mielił, stukał jak stara sieczkarnia i w
końcu ukrył się przed windą. Jako, że szkoda mi było danych odpaliłem Ubuntu
Live CD i o dziwo zobaczył dysk z całą logiką i danymi. Dane zbackupowałem,
a dysk wyzerowałem z opcją realokacji badów programem MHDD. I od dwóch lat
dysk pracuje jak nowy. Powody logicznych badów mogą byc różne. Wadliwy
zasilacz, jakiś skoknapięcia/wyłączenie prądu, czy żle kontaktujące taśmy.
Póki dysk jest sprawny fizycznie jest szansa na uratowanie go.

Pzdr