Pen zamiast dysku?

Autor: LPPL <lespe_at_ummagumma.pl>
Data: Mon, 4 Feb 2013 12:50:45 +0100

Jest sobie stary laptop (dell 510) stojący u mojej dziewczyny, służący
okazjonalnie do sprawdzania poczty, zaglądania do netu i przede wszystkim do
zrzutu zdjeć z aparatu (więc jego dysk przy okazji robi też jako kopia
zapasowa fotek). Niestety jego przestrzeń dyskowa (40 GiB) jest już
zapełniona po tzw. brzeg, a inwestować nie za bardzo jest sens. I tu
pytanie - mam co prawda zewnętrzyny dysk 2,5 320 GiB, ale podłaczanie go za
każdym razem przez usb jest upierdliwe (laptop jest wypakowywany z torby
rzadko i nie ma swojego stałego miejsca), a ja potrzebuję tylko magazynu
fotek i trochę muzyki. Podobno można użyć pendrive i podpiąć na stałe. Czy
to się sprawdzi przyjmująć, że będę używał do magazynowania zdjęć powiedzmy
picasę? I czy trzeba coś zmieniać w biosie, żeby komp widział go jako dysk
stały a nie wymienny?

Pozdrawiam
LP