Re: PeCet zdycha -- co w zamian?

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat, 2 Feb 2013 10:39:44 +0100

"RadoslawF" kehhbd$l3q$1_at_node2.news.atman.pl

> Nie zna różnicy między gps i agps, tyle że to i tak NTG.

Różnica jest prosta, ale czy to znaczy, że Garminy
nie korzystają z dobrodziejstwa AGPS? Zaraz okaże
się, że Garminy w ogóle nie maja łączności z netem...
Parodia czysta. :) Po co komu takie coś? Net wkrótce
będzie niemal wszędzie, i niemal za free.

Mnie o to chodzi, że komórki mają najnowsze odbiorniki
GPS, dzięki czemu widzą nie tylko w budynkach czy w lasach,
ale ponoć nawet w stalowych tunelach -- nie wiem, jak to robią. :)

Moja komórka widzi satelity mając nad sobą kilka pięter bloku z betonu.
I nie o to chodzi, że widzi na parapecie okna --- widzi także na środku
mieszkania. Ponoć Garminy potrafią gubić się w lesie. A moja komórka
rzadko traci łączność nawet będąc w wysokim (ponad 20 metrów) i gęstym
lesie oraz w samochodzie zarazem.

Najnowsze komórki wiedzą, gdzie są nawet w stalowych halach
sklepowych -- oczywiście tam już nie widzą bezpośrednio satelit,
ale czy dzisiaj jakikolwiek odbiornik GPS korzysta tylko z tego
co nadają same satelity? Dziś to już prehistoria. Dziś są już
naziemne wspomagacze niemal wszędzie. Oczywiście Garminy też
korzystają z naziemnych wspomagaczy.

No i wreszcie GLONASS -- czy Garminy mają oba systemy naraz?
Zanim obejrzymy się, komórki będą miały kilka systemów naraz...
I będą jakoś uśredniały swoją pozycję. :)

-=-

Chcesz czy nie -- komórka potrafi dziś dać dokładność rzędu... 1 mm. :)
Trudno zgadnąć w jakim celu taka dokładność, ale tak jest. Z takim
namierzaniem trafisz kluczem do dziurki w zamku drzwiowym...

Komórki szybko idą do śmietnika -- stąd to szalone tempo rozwoju.
Dzięki komórkom najtańsza nawigacja kosztuje dziś kilkadziesiąt złotych...

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'