Re: Dysk SATA - S.M.A.R.T.

Autor: DooMiniK <bachus_at_post.pl>
Data: Thu, 31 Jan 2013 11:35:53 +0000

On 31/01/2013 11:32, elmer radi radisson wrote:> On 2013-01-31 12:12,
h.w.d.p. wrote:

> A moim zdaniem nie. To jest tylko jeden sektor, z powodzeniem
> realokowany. Poza tym bledow innych niepokojacych tu nie widac.

No właśnie tak mi się wydawało i to chyba funkcja dysku twardego,
aby sobie z tym poradził.

> Wiec owszem, jest jakies ryzyko ze nosnik zaczyna sie sypac
> ale rownie dobrze to mogl byc jakis skok napiecia, albo
> efekt wstrzasu. Dysk sadzac po czasie pracy jakis strasznie
> wymeczony nie jest.

Zasadziłem kopa w komputer, nie mocno.

> Mozna zatem obserwowac dalsza tendencje, posiadanie kopii danych
> jest wskazane jak zawsze (ale to i przy SSD ;), a jak sie bardzo
> uprzec to mozna zrobic pelny skan za pomoca WinDLG i zobaczyc czy
> cos wykryje albo czy sie zrobia kolejne bledy. Oczywiscie najlepiej
> jest przeleciec dysk za pomoca MHDD, wraz z zerowaniem i remapowaniem.
> Wowczas bedzie widac czy blad znikl, jakie czasy odpowiedzi daja
> sektory i bedzie ogolne pojecie na temat jakosci nosnika.
>
> Na wszelki wypadek dodam ze zerowanie dysku = oczywiscie koniecznosc
> przywrocenia jego zawartosci z backupu.

Robiłem takie testy, nie ma żadnych problemów. Robiłem też test
prędkości na całej fizycznej powierzchni, nie ma jakiegoś "piku w dół"
na wykresach. Dla pewności pewnie zmienię ten dysk...

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel