Re: temperatura PCH

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Tue, 29 Jan 2013 10:37:19 +0100

W dniu 2013-01-29 02:00, PiteR pisze:
> np w Gigabyte GA-Z77X-D3H chipset nagrzewa się aż do 62 st (otwarta
> obudowa bez wiatraków).
Normalne i zwyczajne, nic specjalnego, nieszkodliwe dla niego, w końcu
producent płyty dal taki a nie większy radiator, bo uznał że takie
chłodzenie wystarcza, i uzyskiwane temperatury są w normie.

> Nie spodziewałem się zasadzki z tej strony ;) Bardziej ze strony
> procesora (i5-3570K). Czy ten typ tak ma? Czy można np coś wyłączyć,
> obniżyć taktowanie RAM-u (KHX1600C9D3P1K2 8G) itp żeby był
> chłodniejszy? Pytam z ciekawości.
Nie, bo ram masz podłączony przecież wprost do procesora (w procesorze
jest kontroler ramu, czipset obsługuje tylko sata, usb i magistrale pcie)

> Zamknąłem obudowę i dałem wiatrak skierowany na chipset. Temperatura
> spadła do 49st Tylko że komp stał się trochę mniej passive a bardziej
> noisy ;)
Jak bardzo ci to spać nie daje, to mu zmień radiator na bardziej
skuteczny - zapewne jest na nim coś, co powierzchnię żeberek ma
niewielkÄ…. Dasz mu coÅ› takiego
http://www.nowyelektronik.pl/opisy/75180.jpg albo nawet albo nawet
http://www.angela.pl/galerie/t/thermalright-hr-05-sli_2997.jpg (hr-03 i
hr-05, tak, to jest na czipset, nie na procesor) i będziesz miał czyste
sumienie.