Re: Jak tablet znosi windowsa?

Autor: Jaskiniowiec <jaskinia_at_pl.pl>
Data: Sun, 27 Jan 2013 14:05:46 +0100

W dniu 17.01.2013 o 16:38 ToMasz <Nieczytam_at_orange.pl> pisze:

> witam
>
> Nie bijcie i nie piszcie że to nie ta grupa, bo tablet niema GSM a ludzi
> na usenecie coraz mniej. Widziałem tableta z procesorem intela i na tym
> windows (7 chyba). JAk takie coś działa, biorąc pod uwagę że w wiele
> maleńkich elementów interfejsu trudno precyzyjnie trafić paluchem? W pc
> suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na tablecie suwania nie
> będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z Was taki tablet w ręce?
>
> ToMasz

Mam (TX2500), a i tak uzywam klawiatury i myszki. Nawet do rysowania
rysikiem w programach graficznych srednio sie to nadaje, bo niewygodne
(chyba, ze wylaczy sie dotyk "palcowy").

Jednakze nie powiedzialbym, ze to tylko bajer. Ja akurat kupowalem ten
sprzet kilka lat temu do okreslonego celu, w ktorym sie sprawdzil
swietnie. Nie bylo wtedy jeszcze tylu malych zabawek co obecnie, a
wszystko im mniejsze, bylo proporcjonalnie drozsze. 12" o ktorym pisze,
mialo ta zalete, ze oprocz mniejszych gabarytow niz normalny laptop, mozna
bylo zlozyc, a w razie potrzeby, nie trzeba bylo gladzikiem bladzic (w
jasnym swietle), tylko po prostu dotknac palcem jakis guzik.

Niestety byl to sprzet wyprzedzajacy epoke. Szkoda, ze obecnie nie robi
sie takowych, tylko same tablety (czyli same ekrany vez klawiatury). Na
obecna chwile jedyny sensowny system, to Win 8, ale nie we wszystkich
sytuacjach i tez nie z kazdym dotykowym ekranem sobie poradzi. O ile
palcowanie duzych elementow w Win 8 jest fajne, o tyle przejscie z Aero do
Metro jest koszmarem. W odwrotna strone jest ok, bo wystarczy kliknac
kafelek Pulpitu.

Na dzisiaj takie hybrydy laptopa z tabletem sprawdza sie wsrod grafikow i
byc moze architektow (aczkolwiek zbyt maly ekran moze byc tu przeszkoda).
Wiem tez, ze nastepca mojego wysluzonego TX-a bedzie jego jakis nastepca o
podobnej konstrukcji, czyli normalna klawiatura + skladany ekran. Byle
byly cieńsze i sie tak nie grzaly ;)

--
Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
to mówi.