uszkodzenie kontrolera PATA/SATA po podlaczeniu do innego kontrolera

Autor: Andrzej Lawa <alawa_news_at_lechistan.SPAM_PRECZ.com>
Data: Tue, 22 Jan 2013 10:45:48 +0100

        Ave!

"Zdolny" młodziak dostał dysk SATA, kontroler PATA/SATA i polecenie
zgrania obrazu dysku przy pomocy odpalonego z płyty linuxa live.

"Zdolny" wziął kontroler (wyraźnie jest to karta PCI - ze śledziem i
wszystkim) po czym podłączył kontroler PATA na płycie (stara, SATA nie
miała) do tego kontrolera a dysk do SATA na kontrolerze (i liczył, że
zadziała).

W sumie dawno tego kontrolera nie używałem, ale teraz przy próbie startu
przy podłączonym dysku nie może wczytać BIOS... i kostka z BIOS ma na
sobie jakąś taką plamkę, której wcześniej chyba nie widziałem.

Stąd podejrzenie, że to skutek działania zdolniachy. Ale żeby dymek z
BIOS poszedł? Ciekawe...