dd-wrt na tl-wr1043nd

Autor: Mr Misio <mrmisiodegrizzly_at_gazeta.pl>
Data: Sun, 20 Jan 2013 22:42:45 +0100

Warto wgrac dd-wrt na tl-wr1043nd?

Pytam, bo wlasnie wgralem na starego wrt45gl v1.1 ale nie potrafie
ocenić :) W sensie, nie znam sie na zaawansowanych konfiguracjach
ruterĂłw, ot podstawy, szyfrowanie wifi, klonowanie makow, dostep po macu
przez wifi, no i jeszcze pare drobiazgĂłw. Wgralem bo chce przetestowac
dostep openVPN, konfigurowany na ruterze. Ot tak, dla zabawy, jakbym
mial nadmiar czasu.

Swoja droga, bo z oryginalnego firmware nie moglem wgrac tej wersji vpn.
4MB. Ruter ma 4MB flash. Wgralem wersje mikro 2MB. I zniej dopiero
wersje VPN ddwrt. Why is that?

Anyway, na wrt54gl ddwrt dziala :) No prawie - w sensie how to do, zeby
zamiast telnet miec ssh? :)

Ale wracajc do sedna - kusi mnie wgranie ddwrt do tplinka z tematu,
chocby dlatego, ze mialbym ujednolicony interfejs web. ddwrt przypomina
linksysowy - i tu sie szybko odnalazlem, zmiana z oryginalnego na ddwrt
w wrt54gl nie sprawila konsternacji gdzie co jest.

natomiast oryginalny soft tplinkowy jest taki, ze ciagle mysle gdzie
jest jakas opcja, menu po lewej mnie nie przekonuje. Ale to pikuss. Moze
po prostu jestem za bardzo skazony i przyzzwyczaony do wczesniejszego
linksysa.

Pomijajac zas ujednolicenie interfejsu, czy tplink zacznie dzialac...
sprawniej? Teraz moge sobie pozwolic na ewentualne zabawy, bo jak dziala
mi linksys, to zawsze moge go podmienic na roboczy do czasu az tplinka
odpale... jakby cos poszlo nie tak... :)