Re: Jak tablet znosi windowsa?

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri, 18 Jan 2013 09:07:39 +0100

Dnia 2013-01-17, o godz. 16:38:25
ToMasz <Nieczytam_at_orange.pl> napisał(a):

> witam
>
> Nie bijcie i nie piszcie że to nie ta grupa, bo tablet niema GSM a
> ludzi na usenecie coraz mniej. Widziałem tableta z procesorem intela
> i na tym windows (7 chyba). JAk takie coś działa, biorąc pod uwagę że
> w wiele maleńkich elementów interfejsu trudno precyzyjnie trafić
> paluchem? W pc suwamy mychą "po ekranie" nie powodujac zmian. Na
> tablecie suwania nie będzie, ale dotyk=kliknięcie lewym? Miał ktoś z
> Was taki tablet w ręce?

To ja może o urządzeniu tabletopodobnmym. ;-)
Mam kilka terminali w knajpie z ekranem dotykowym. Taki tablet na
podstawce. Od strony hardware to zwykły PC. z XP i Win7. Rozwiązano
dotyk tak że nie ma właściwie suwania po ekranie. Dotknięcie palcem
daje lewoklik w punkcie dotknięcia. Dotknięcie i przytrzymanie daje
prawoklik. Obsługa i jest fajna z dedykowanymi programami. I tylko z
nimi. Tzn. takimi które mają duże przyciski, powiększona czcionkę etc.
Obsługa systemu czy aplikacji niededykowanych to koszmar. Trafienie w
menu czy przycisk zamknięcia/zwinięcia aplikacji to loteria. Można
oczywiście zmniejszyć rozdzielczość do np. 640x480 ale nie o to chodzi.
Można powiększyć pewne elementy systemu ale to też nie jest
rozwiązanie. Dlatego np. do wypełniania faktur leży obok klawiatura i
myszka bo dotykowo jest to mocno niewygodne nawet z wyświetlonej
klawiatury systemowej. Zapewne producenci tabletów w jakiś sposób
obchodzą te problemy. No i Win8 niby jest dedykowane do dotyku. Ale
mnie to na razie jakoś nie przekonuje na tyle by ryzykować pracę stała
na takim urządzeniu.

Zdrówko