Re: Problemy z SSD

Autor: Maciek <babcia_at_jewish.org.pl>
Data: Fri, 18 Jan 2013 08:51:06 +0100

Dnia 2013-01-17, o godz. 22:27:09
Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com> napisał(a):

> Bomba. Szkoda tylko, że pewien wątek tak zdechł. Bo temat tych
> macierzy na SSD mnie cholernie zainteresował. Zwłaszcza, że
> informacje mam z kilku źródeł i z tzw. pierwszej ręki (bezpośrednio
> od administratorów). :)

Gadałem wczoraj znów z inżynierem NetAppa i zapytałem tradycyjnie o
dyski SSD w ich macierzach. No więc już oferują. W zeszłym roku nie
zalecali twierdząc że nie ma na rynku dysków o odpowiedniej trwałości
do ich potrezb. Tyle że oferują wyłącznie SSD Kingstona z serii SSDNow
E100 (pojemności 100, 200 i 400GB). MTBF tych dysków to OIDP 10 milionów
godzin. Tyle że cena to ~400 ojro za najmniejszy do ~1200 ojro za
największy. Nadal do przyśpieszenia macierzy bardziej sugerował ich
własne karty cache. ;-)

Zdrówko