Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: m4rkiz <m4rkiz_at_mail.od.wujka.na.g.com>
Data: Thu, 17 Jan 2013 13:44:50 -0000

"Kamil" <kamil_at_neostrada.pl> wrote in message
> Chciałeś się pośmiać. Zamist tego się osmieszyłeś. A na dodatek brniesz dalej.
> Formatowanie nie tylko pod Windows i to współczesnymi nie odczytywało dysku,
> lecz ukrywało pliki przed użytkownikiem. I to już w czasach MS DOS i na
> dyskietkach. Jak to ukrywanie wyglądało to już szerszy temat. Polecenie
> "format" modyfikowało FAT, a "format /u" oprócz modyfikacji FAT zapisywało
> nośnik bajtami FF. Później zerami. Od Visty format zeruje cały dysk.

"pelny format" pod xp jest przeprowadzany przez IOCTL_DISK_VERIFY
zwracam uwage na 'verify'

co do visty\windowsa 7 zgadzam sie ze formatowanie nadpisuje dane,

w windowsie xp nie - co wlasnie sprawdzilem robiac pelny format dysku
wyzerowanego hddscanem - po formatowaniu nadal widoczna jest zawartosc
ktora zapisywal hddscan a jedynym efektem formatowania jest pojawienie
sie mft i reszty

przyznalem ze moja wiedza w temacie byla nieaktualna bo zatrzymala sie
na windowsie xp wiec niezbyt rozumiem jak twoim zdaniem brne dalej?

nie wiem co robi konsolowy "format /u" bo nie uzywam nieudokumentowanych*
funkcji programow jezeli zalezy mi na bezpieczenstwie czy zweryfikowaniu
stanu dysku bo sa do tego lepsze narzedzia, pisze o tym co sie dzieje po
odznaczeniu szybkiego formatowania w gui

*przynajmniej w moim xp sp3 en i windowsach 7