Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: Michoo <michoo_news_at_vp.pl>
Data: Wed, 16 Jan 2013 18:25:55 +0100

On 16.01.2013 09:06, chwdp wrote:
> [...]

W typowych przypadkach użytkownika "interaktywnego" daje sporo - klikasz
"usuń plik" - system każe TRIMnąć odpowiednie sektory: od razu ich
odczyt wygląda jak puste, zanim użytkownik zdąży wyjść z menu i zrobić
kolejne zdjęcie to te stare zostaną już wyczyszczone i dorzucone do puli
pustych.

Bez TRIMa w momencie usunięcia pliku zwolnionych zostaje kilka sektorów,
potem dopiero przy zapisie zostają zwolnione kolejne w momencie
nadpisywania. W efekcie łatwo o sytuację w której zapis czeka na
wyczyszczenie sektora bo się skończyły wolne.

> ale ja nie pisalem o dysku tylko o karcie sd!

A karta SD to myślisz, że czym jest?

Jest sobie producent pamięci, np samsung - robi krzem. Potem bierze się
krzem, podłącza pady i zalewa całość w obudowę do lutowania na płytce
drukowanej (telefony, palmtopy, pendrive, dyski SSD) albo nakleja
kontroler, podłącza do niego pamięć i zalewa w obudowie karty SD/MMC/etc.

Tu masz wnętrze kart SD:
http://bunniestudios.com/blog/images/microsd_lineup.jpg

Dysk SSD to kilka-kilkanaście takich układów podpiętych do wspólnego
kontrolera.

--
Pozdrawiam
Michoo