Re: kasowanie danych bezpowrotne

Autor: chwdp <hvhv_at_igbjo.yfd>
Data: Sat, 12 Jan 2013 01:19:10 +0100

> a przy szybkim\pelnym formacie co do zasady powinny cos znalezc

no i znajduja wszystkie programy. no ale jak ktos chcac pozbyc sie
danych robi quick format, to jest nawet nie lamerem a debilem :)

> format pelny od szybkiego rozni sie tym ze caly nosnik jest dodatkowo
> odczytywany w poszukiwaniu uszkodzonych sektorow

no to wychodzi na to ze jednak nadpisuje. czy przypadkiem test sektora
nie polega na zapisaniu i odczycie? predkosc procesu sugeruje jednak ze
jest zapis.

> 'formatowanie' truecryptem wrzuca na partycje plik archiwum (zawartosc
> partycji po zgraniu 1:1 do pliku bedzie zwyklym 'file container') wiec
> jako takie nadpisuje caly obszar pod soba i dane sa nie do odzyskania

hmm zawartosc partycji ? ale ja formatowalem w tc wolumin ktory nie mial
apartycji i filesystemu. dodam ze formatowalem nie jako container tylko
caly wolumin, jako dysk. jezeli robimy container to tc zaklada plik o
konkretnych rozmiarach i chyba w obszarze tego pliku zawartosc dysku
jest wlasnie calkowicie nadpisana ?