Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sun, 6 Jan 2013 12:10:45 +0100

Dnia Sun, 6 Jan 2013 10:33:59 +0100, Yakhub napisał(a):

> W liście datowanym 6 stycznia 2013 (05:38:00) napisano:
> /ciach/
>
> Odpiszę zbiorczo do całej tej gałęzi:
> Panowie! Nie kłóćcie się!

Ale kto tu się kłóci? Normalna, spokojna dyskusja. :)

> [...]
> wygody. A wygoda jest jak dupa (każdy ma swoją). W tym miejscu nie ma
> miejsca na dyskusję "warto" albo "nie warto" - to już każdy musi
> osądzić po sobie.
>
> Jedni kupią sobie dla wygody myszkę za 300zł, i nikt nie komentuje,
> czy warto, czy nie.
> Inni wydadzą kilka kpln na wypasiony monitor, bo im wygodniej.
> Jeszcze inni kupią sobie drogie krzesło, albo biurko.
> Jeszcze inni - zaoszczędzą na staanowisku pracy, i za te pieniądze
> kupią ekspres do kawy.
>
> Czy warto? - na to pytanie każdy musi sobie sam odpowiedzieć.

Zgadza się. Warto jednak wziąć pod uwagę fakt, że SSD nie jest naprawdę
jakimś cudownym panaceum.

> Mnie osobiście doprowadza do pasji, jak po kliknięciu w ikonkę muszę
> czekać 0,5s - i dla mnie dysk SSD okazał się wybawieniem. Przy okazji
> jestem zachwycony, bo mój laptop jest teraz całkowicie bezgłośny.

Pół sekundy różnicy? Zwolnij człowieku, bo się wykończysz. ;D A wracając do
sedna - pisałem już, że w porównaniu z montowanymi najczęściej w laptopach
napędami 5400rpm, różnica szybkości będzie na korzyść SSD. Ale już w innych
zastosowaniach, może nie być aż tak wyraźna. Biorąc pod uwagę fakt, że w
sensownej cenie pojemność SSD jest jednak dość ograniczona, to nie ma siły
uciec od wsparcia klasycznym dyskiem. Jeżeli oczywiście mówimy o normalnym
korzystaniu z komputera, a nie zamykaniu i uruchamianiu co chwilę programów,
czy kilkunastu restartach dziennie. ;D

> Ale nie zamierzam nikogo nawracać na siłę - wiele sób tego
> opóźnienia nawet nie zauważa, a zdecydowanej większości użytkowników
> w niczym nie przeszkadza - i w ich przypadku zakup SSD będzie bez
> sensu.

Dlatego milion razy prosiłem, żeby nie przesadzać. ;D

[ Optymista nigdy nie będzie przyjemnie zaskoczony.       (JoeMonster.org) ]