Re: 1000h pracy i ok. 250 włączeń - dużo dla SSD?

Autor: doom3 <doom3mk_at_o2.pl>
Data: Sat, 29 Dec 2012 14:16:51 +0100

Użytkownik "DooMiniK" <bachus_at_bachus> napisał w wiadomości
> Witam.
> Nie znam się na dyskach SSD, więc pytanie: czy dla Samsunga 830
> 1000h pracy i około 250zł to dużo, czy mało? ;-) Chcę kupić
> używany (umiem liczyć, że to 1.5miesiąca ciągłej pracy itd. ale nie wiem,
> czy to znaczące zużycie dla SSD...).

Jedyny znaczacy parametr w tym przypadku to:

Health w procentach

oraz

Total Host Writes w GB/TB

Jezeli masz taka mozliwosc to podpytaj o zrzut z programow np:
CrystalDiskInfo najlepiej od wersji 5.1.0 i/lub SSD-Life Pro.

Przykladowo u mnie Vertex 4 zglasza tak:

- 3300 godzin pracy
- 99% health
- SSD-Life Pro daje mu jeszcze 8 Lat zycia :)

Total Host Write jest blednie odczytywane, bo pokazuje 3,86TB co nie jest
mozliwe majac na uwadze power on hours.
Oczywiscie domniemam, ze parametr Health jest zalezny od Total Host Write i
na tej podstawie jest glownie obliczany, takze skup sie raczej na Health.

Pozdro

--
doom3