Ile pamieci w plycie Shuttle AK32?

Autor: GAD Zombie <gad_at_gad.BEZ.art.SPAMU.pl.PROSZE>
Data: Mon, 17 Dec 2012 13:18:19 +0100

Witam

Mam komputer z plyta glowna (bardzo stara, ma dobre 10 lat) Shuttle
AK-32 (na plycie nadruk AK32V2.1).

W specyfikacji, ktora znalazlem w sieci mam napisane cos takiego:

Memory
2 x 184-pin DIMM
2 x 168-pin DIMM
Supports 4 banks up to 2 GB DRAMs (512Mb x8/x16 DRAM technology) for
register DDR SDRAM module
Supports 4 banks up to 1 GB DRAMs (512Mb x8/x16 DRAM technology) for
unbuffered SDR SDRAM module

Plyta ma dwa sloty DDR i dwa SDRAM.
Obecnie w SDRAM jest pusto, a w DDR mam 1x256MB i 1x512MB, co daje AZ
768MB RAMu.
Chcialbym to rozbudowac i wepchnac tam wiecej pamieci. Nie mam jeszcze
zadnych dodatkowych, dopiero chce kupic. Jednak powyzszy zapis troche
mnie zastanawia. Co wlasciwie oznacza to: "Supports 4 banks up to 2 GB
DRAMs (512Mb x8/x16)" ??
Czemu jest napisane, ze ma 4 banki max do 2GB, kiedy widze, ze sa 2? Czy
tu chodzi o to, ze w sumie sa 4? (ale to troche bez sensu, bo wydawalo
mi sie, ze nie powinno sie mieszac DDR i SDRAM). Czy jak kupie do tego
dwie pamieci DDR po 1GB i wsadze je zamiast obecnych to to ruszy, czy
nie? Nie wiem ile max w jednym slocie zadziala. A nie chce kupowac, zeby
sie okazalo, ze nic z tego.

Tak wyglada ta plyta:
http://img534.imageshack.us/img534/8089/ak32.jpg

Bede wdzieczny za podpowiedzi.