Re: Stawianie systemu na macierzy RAID z dwóch SSD

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Mon, 17 Dec 2012 12:28:19 +0100

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> napisał w
wiadomości news:kamn4v$poc$1_at_node2.news.atman.pl...

> 2) Przy awaryjności SSD o wiele lepiej jest mieć dwa
> całkiem osobne nośniki 120 GB niż łączyć je w RAID 0.

Tyle że miczowi nie zależy na pojemności (starczy mu 40 GB), ale na
wydajności. A w takim przypadku zamiast RAID 0 można stworzyć RAID 1.
Bezpieczeństwo znacznie większe niż pojedynczy dysk, a wydajność prawie taka
sama jak RAID 0 (pod warunkiem że ma porządny kontroler RAID).

> 3) Tym bardziej, że przy wydajności SSD z RAID 0 będzie
> więcej kłopotu niż pożytku, bo szybciej nie będzie, a
> problemy mogą być.

Jeśli jednak zamiast RAM Dysku (jak proponowałem) zdecyduje się na macierz z
SSD-ków to najlepiej byłoby połączyć kilka małych ale szybkich SSD SATA3. Z
tym że obecność tylko dwóch gniazd SATA3 pozwala conajwyżej na Matrix RAID -
z pierwszych części obu dysków robi się RAID 0, a z drugich części RAID 1
(lub odwrotnie).