Re: router na "malutkim" PC

Autor: Piotr Rezmer <p.r_at_bezbzdur.pl>
Data: Mon, 17 Dec 2012 09:13:36 +0100

Poldek pisze:

> Za te same pieniądze masz router Netgear WNR3500L (v2), na którym
> instalujesz Tomato i masz 4 porty gigabitowe LAN, WiFi N300, na USB
> podpinasz modem jaki Ci potrzeba i jeszcze dużo więcej. Tomato to jest
> Debian.

Jako router, owszem wystarczą platformy z routerów SOHO. Nawet Mikrotik
stał się tak tani, że chyba dziś jest najlepszym rozwiązaniem jako
router. Jednak jeśli potrzebujesz platformy w wyjściem grafiki to
Raspberry Pi jest wartym rozważenia rozwiązaniem.

Nawiązując jeszcze do przyczyny utworzenia wątku, dodam że po
wyczyszczeniu Mikrotika (no-default) uzyskałem dużo lepsze wyniki:

ponad 20Mb/s down, 1,3 Mb/s up- pomiar bez podłączonej anteny
zewnętrznej wewnątrz budynku w miejscowości gdzie według mapy Plusa nie
mam zasięgu LTE nawet na zewnątrz budynków.

--
pozdrawiam
Piotr