Re: jaki nie-super laptop, ale z mocna bateria

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 12 Dec 2012 18:51:58 GMT

On 2012-12-12, Krystek <krystian_at_usunto.pl> wrote:
> Jakie typy/kombinacje możecie polecić? Chodzi mi o doświadczenia
> praktyczne. Na specyfikacji i deklarowanym przez producenta czasie pracy
> na bateriach mogę się przejechać.

Mogę odradzić Linuxa. Wyrzeźbienie systemu tak, żeby ciągnął mało prądu,
zajmuje mnóstwo czasu, a i tak Windows pewnie okaże się oszczędniejszy.
Na moim kilkuletnim sprzęcie Win XP działa dłużej niż wylajtowany
Linux bez Xów. Win 8 wypada trochę lepiej niż XP.

Co do konkretnego laptopa, to przydałoby się więcej danych. Np. ile
możesz wydać.

Dzisiejsze laptopy trzymają całkiem długo. Mój służbowy Dell E5520
jedzie na baterii prawie 9h (ekran 15.6", i3). WiFi (niezbyt aktywnie
używane) odcina może ze 30 minut. Z modemami GSM nie mam doświadczenia,
ale chyba nie powinny ciągnąć więcej niż WiFi.

Oczywiście przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na to, jaka jest w środku
bateria.

pozdrawiam,
PK