Re: pc na itx

Autor: BartekK <sibi_at_drut.org>
Data: Sun, 09 Dec 2012 20:58:40 +0100

W dniu 2012-12-09 17:42, wowa pisze:
> Witam
> Przyszedł czas na zmianę komputera. Do tej pory P4 3GHz w zasadzie
> wystarczają i nie musi być nic mocniejszego. Zastosowanie domowe bez
> gier, czasem jakiś CAD lub PSpice. Interesuje mnie oszczędność miejsca i
> prądu. Pytanie jest takie: Czy ktoś ma i używa komputera na płycie typu
> ITX jako podstawowego peceta? Jakieś opinie, uwagi? Polecane podzespoły?

Uwaga moja jest taka: Jeśli interesuje cie oszczędność prądu, to pewnie
interesuje cię również oszczędność pieniędzy. Pytanie - na ile
interesuje cię oszczędność miejsca, by poświęcić na to brak oszczędności
pieniędzy? Płyty głowne na iTX nie są już co prawda tak drogie, jak
kiedyś (np gigabyte na H61 s1155, z wyjściem DVI, 2x ddr3 - można mieć
za jakieś 220zł), ale obudowy są niewspółmiernie drogie, pomimo że
biedne okrutnie, tak samo zasilacze do nich (jeśli są mniejsze niż
zwykły ATXowy). Za te same pieniądze można mieć o wiele lepszą obudowę w
mATX, i płytę mATX, albo podobnej klasy obudowę mATX a zaoszczędzone $
wystarczą ci na kilka miesięcy uptime bez wyłączania :)