Re: ATA-100 vs SATA-150 dla starszej płyty Intela ?

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Fri, 7 Dec 2012 19:11:44 +0100

Dnia Fri, 7 Dec 2012 10:02:08 -0800 (PST), Swift napisał(a):

> Ta starsza płyta to Intel D865GBF, procesor P4 2,8 GHz, RAM 2GB DDR1. Czy
> wymieniając dysk ATA-100 (płyta obsługuje maksimum ATA-100) na SATA-150
> zyskam znaczącą poprawę szybkości działania komputera ? Obecny dysk i tak
> powinienem wymienić ze względu na wielkość - 40GB, nie mniej czy wymiana
> na SATA spowoduje widoczną poprawę ? Teoretycznie powinna, ale że nie mam
> zbyt wielkich doświadczeń to pytam.

W czasach przesiadki z Athlona 64 na wersję dwurdzeniową przy tych samych
dyskach SATA działających pojedynczo różnica była wyczuwalna w sytuacji
kopiowania z dysku na dysk, kiedy oba napędy były na tej samej taśmie ATA.
Natomiast znacznie poprawił mi się komfort pracy, kiedy powstała docelowa
konfiguracja 2*500GB w RAID0 (na tym system plus obrabiane dokumenty) plus
dysk na backup.

[ Nadzieja to najgorsze skurwysyństwo jakie wyszło z puszki Pandory.       ]
[                                                                (S. King) ]