Re: Zepsuta karta microSDHC - da się jeszcze coś zrobić?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri, 7 Dec 2012 00:05:58 +0100

Dnia Thu, 6 Dec 2012 05:34:37 +0100, E.Z. napisał(a):

> Jakiej kopii zapasowej na dysku (twardym?) ?

Kopii zapasowej bootsektora partycji (pierwszy sektor partycji)
zapisanej w szóstym sektorze partycji (FAT32) lub w ostatnim sektorze
(NTFS). Problem który przedstawiłeś jest niestety dość często spotykany
i zwykle pomaga tutaj właśnie przywrócenie sprawnego bootsektora.

Można też taki bootsektor wygenerować sobie "od zera" przy pomocy
wspomnianego Testdiska, licząc się z maleńkim ryzykiem, że się nie uda.
No ale od tego są logi Testdisk i możliwość zapisania oryginalnego
bootsektora przed próbą jego naprawy ;-).

BTW Testdisk pozwala na nieinwazyjny podgląd zawartości partycji,
przydatny do zweryfikowania skuteczności wykonanych działań. Innymi
słowy, jeśli bezpośrednio (bez restartu!) po dokonaniu naprawy
bootsektora zobaczysz swoje pliki spod Testdisk - to naprawa się udała,
jeśli zaś zobaczysz sieczkę - to po prostu przywracasz zapisany na boku
oryginalny bootsektor i szukasz innego narzędzia.

> Kiedy się ta kopia utworzyła ?

Podczas formatowania partycji.

> Nazwy plików byłyby zachowane?

Nazwy plików są przechowywane w całkiem innym miejscu. Bootsektor (512
bajtów!) zawiera w sobie jedynie informacje pozwalające na ich
odnalezienie.

--
M.
/odpowiadając na priv zmień px na pl/