Re: Zepsuta karta microSDHC - da się jeszcze coś zrobić?

Autor: Michoo <michoo_news_at_vp.pl>
Data: Thu, 06 Dec 2012 10:58:49 +0100

On 06.12.2012 05:34, E.Z. wrote:

> Jakiej kopii zapasowej na dysku (twardym?) ?

Partycje FAT (inne też) mają kopię zapasową głównego wpisu.

> Kiedy się ta kopia utworzyła ?

Przy zapisie plików.

> Nazwy plików byłyby zachowane?

Jeżeli by się udało przywrócić prawidłowy i nie były to jedyne
uszkodzenia to tak. Jeśli by się nie udało to gorzej - karty same
zarządzają blokami "pod spodem" i każdy zapis w przypadku uszkodzonej
karty może skutkować dalszymi problemami. Dlatego pracę przy
odzyskiwaniu danych zaczyna się od dd_rescue - żeby pracować na obrazie
na dysku co jest i szybsze i bezpieczniejsze. ( a potem fsck.vfat,
testdisk, photorec i wybranie tych wyników, które dały najlepszy efekt)

--
Pozdrawiam
Michoo