Re: Zepsuta karta microSDHC - da się jeszcze coś zrobić?

Autor: E.Z. <E.Z._at_..com>
Data: Wed, 5 Dec 2012 13:43:49 +0100

Sprawa zakończyła się pozytywnie, a wyglądała tak.

Ściągnąłem i wypaliłem na płytce bootowalnej Grml Live Linux.
Program ddrescue ma jednak tyle opcji, że postanowiłem wpierw
spróbować zrobić coś pod Windowsami, które są mi bliższe. :-)
Ale płytkę zachowam, może się jeszcze przydać w przyszłości.

Ściągnąłem i rozpakowałem PhotoRec.
Uruchomiłem testdisk_win.exe, który napisał:
Invalid FAT boot sector
 1 P FAT32 LBA 0 130 3 3880 27 51 62325760
 1 P FAT32 LBA 0 130 3 3880 27 51 62325760
No partition is bootable

Następnie uruchomiłem photorec_win.exe i kazałem mu wykonać
ratowanie.
W sumie uratował 610 plików, zapisując na dysku twardym 500 plików
do folderu recup_dir.1, a pozostałe 110 do folderu recup_dir.2.
Nie pamiętam dokładnie ile plików było na karcie, ale są to albo
wszystkie albo prawie wszystkie pliki.
Zamiast oryginalnych nazw tych plików są wpisane kolejne numery
i tu mnie czeka dodatkowa praca z odtworzeniem nazw. Pliki jednak
są uratowane, otwierają się prawidłowo.

Następnie pozwoliłem Windows sformatować kartę jako FAT32.
Pokazała się pojemność 29,7 GB.
Wybrane pliki skopiowałem na kartę i po włożeniu karty do tabletu
zachowują się poprawnie.

Jeszcze raz bardzo dziękuję za pomoc i rady.