Dysk 20GB w laptopie z limitem 8GB

Autor: Leszek <leszek_at_bez.adresu.invalid>
Data: Wed, 28 Nov 2012 09:47:24 +0100

Czy dysk 20GB powinien działać w laptopie, który ma limit 8GB? Oczywiście
widziane mogłoby być te 8GB, to wystarczy. Próbowałem. Widzi w BIOS-ie bez
problemu jako 8GB, ale przy próbie bootowania z FDD czy HDD zawiesza się
tak, że CTRL+ALT+DEL nie działają. Założyłem (w innym PC) nawet mniejszą
partycję na początku niż 8GB, a resztę zostawiłem pustą - nie pomogło. Dysk
nie posiada również zworki ograniczającej pojemność.

Laptop: CA6200 (nie działa też z innymi dyskami, ma najnowszy możliwy BIOS,
bootowany z FDD działa w 100%, przechodzi wszelkie testy)
Dysk: IBM Travelstar IC25N020ATCS04-0 (w PC działa w 100%)

Czyli co, kieszeń? Taśma wygląda OK, ale sprawdzanie 40-pinów miernikiem
zostawiam jako ostateczność.

Jakieś pomysły? Bo może 20GB nie zadziała i koniec, więc wtedy moja zabawa z
podlutowaniem nowej taśmy bezpośrednio pod płytę laptopa była by bez sensu.