Re: Literatura dla początkującego

Autor: ikov <ikov1_at_t-l-e-n.pl>
Data: Mon, 26 Nov 2012 12:50:03 +0100

W dniu 2012-11-24 14:15, Rafał pisze:
> Czy możecie polecić jakąś literaturę dla nie młodego człowieka,
> Wiem, że pytanie jest trudne zwłaszcza dla tych, którzy wychowali
> się z komputerem i nie wiedzą, jak widzi świat komputerów
> kompletny laik.

Trochę nie na temat, ale może zamiast książek poświecić kilka godzin i
posiedzieć z taką osobą? Książka książką, ale ktoś kliknie gdzieś w
ustawienia systemowe, wyskoczy pytanie czy chcesz zachować ustawienia i
kończy się na telefonie - bo czy potwierdzić, czy anulować? Wyskakują
aktualizacje - telefon, program niespodziewanie zakończył działanie -
telefon. Trudno przewidzieć wszystkie sytuacje, książka ich nie obejmie
a i wyszukanie ich jest trudne - a tu często chodzi o takie pierdoły jak
to, że ktoś klika dwa razy na każdą ikonkę i link (jak w eksploratorze i
na pulpicie), przez co otwiera się po kilka okien, albo narobi skrótów
bo dwuklik jest jeszcze nieopanowany i tylko się nadenerwuje. A przede
wszystkim - najważniejsze jest to, żeby czytać komunikaty i nie
denerwować się, że coś się zepsuje - soft zawsze można naprawić lub
przeistalować, bo to zwykły domowy system a nie serwer w ciągłej pracy.