Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: Andrzej P. Wozniak <uszer_at_poczta.onet.pl.invalid>
Data: Sat, 24 Nov 2012 15:46:18 +0100

Osoba podpisana jako Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_grush.one.pl> w artykule
<news:k8ljov$j54$2_at_node2.news.atman.pl> pisze:

> Nie tylko pulpitu -- generalnie systemu. I w tym zakresie siÄ™
> nie pomyliłem, bo faktycznie Windows 2000 było pierwszą wer-
> sjÄ… stawiajÄ…cÄ… na TahomÄ™, a nie na czcionki rastrowe.

Się pomyliłeś.

1. Mamy dwa przejścia:
- od fontów ekranowych (*.fon) do TrueType, później OpenType (*.ttf, *.otf);
- od fontów rastrowych (bitmapowych) do wektorowych, skalowalnych.
Nie można tego utożsamiać, bo istnieją rastrowe fonty TrueType, zwłaszcza
zastępujące stare fonty ekranowe (w tym konsolowe, o stałej szerokości), jak
Fixedsys Excelsior.

2. Przejścia te w Windows 2000 wiążą się z pojawieniem fontu Microsoft Sans
Serif, który miał zastępować font rastrowy MS Sans Serif.
http://www.microsoft.com/typography/fonts/font.aspx?FMID=1936
http://en.wikipedia.org/wiki/MS_Sans_Serif
Wystarczy rzut oka, aby zauważyć, że okna dialogowe zawierają tekst
wyświetlony innym fontem niż Tahoma. Dla uwydatnienia na poniższym obrazku
http://www.olszynka.pl/usher/usenet/winnt/nietahoma.png
w czerwonej ramce jest tekst oryginalny, a pod nim tekst wyświetlony Tahomą.

> Całość jest NTG, więc ustawiam FUT: pl.comp.os.ms-windows.winnt

Dla większej jasności powinien być cross+FUT, co niniejszym koryguję.
Przy okazji pytanie na jeszcze inną grupę - kiedy przestaniesz kaleczyć
cytowanie poprawnie sformatowanego tekstu zadeklarowanego jako
format-flowed?

--
Andrzej P. Woźniak  uszer_at_pochta.onet.pl  (zamień miejscami z<->h w adresie)
Grand Inquisitor  pl.internet.pomoc   Trust No.1   http://evil.pl/pip/