Re: Dlaczego rozdzielczości monitorów komputerowych są takie marne?

Autor: Przemys³aw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Sat, 24 Nov 2012 14:37:42 +0100

Dnia Sat, 24 Nov 2012 12:04:30 +0100, Rados³aw Sokó³ napisa³(a):

> K±ty widzenia w TN s± ju¿ ca³kiem dobre. Do pracy indywidual-
> nej na dobrze przygotowanym stanowisku pracy s± wystarczaj±ce.

A¿ siê którego¶ dnia przejdê do jakiego¶ Saturna i poogl±dam w miarê nowe
modele. Co¶ mi jednak siê zdaje, ¿e k±ty - szczególnie w pionie - to jednak
takie sobie s±. Jeden ruch g³owy i ju¿ siê odcienie zmieniaj±.

> Tutaj znów znaczenie ma nie-panoramiczno¶æ monitora, bo na
> panoramie o du¿ej przek±tnej problemy z k±tami ³atwiej za-
> uwa¿yæ.
>
> Równomierno¶æ pod¶wietlenia zale¿y od rozwi±zania technicz-
> nego i nie jest zwi±zana tak bardzo z rodzajem matrycy czy
> przek±tn±. Ale jest to istotny parametr przy wyborze moni-
> tora, nawet do zastosowañ tekstowo-programistycznych -- nie
> przeczê.

Dok³adnie. Szlag mo¿e trafiæ, jak patrzysz na ekran, którego górna krawêd¼
jest o 15-20% ciemniejsza ni¿ dolna. Ustawiæ tak± cholerê w miarê
akceptowalnie - IMVHO awykonalne.

--
[ Przemys³aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta jest jak cieñ, gdy j± gonisz - ucieka; gdy Ty pod±¿asz           ]