Re: Podkrecanie Core-i3

Autor: maX <averwywal_at_interia.pl>
Data: Fri, 23 Nov 2012 18:38:30 +0100

Uzytkownik "mk4" <mk4_at_dev.nul> napisal w wiadomosci
> Czesc!
>
> Jak sie teraz sprawy maja z podkrecaniem prockow i3-IB? Czytam i tylko, ze
> maja zablokowany mnoznik i jedynie przez BCLK sie da - ale w sumie to sie
> nie da bo zmiana BCLK tylko w niewielkim zakresie.

Tak, o kilka %.

> Ale jak moja pamiec siega to np. i7-920 tez mialy zablokowany mnoznik i
> rowniez podkrecalo sie je za pomoca BCLK. No i tam to BCLK nie podnosilo
> sie o pare procent ale znacznie wiecej - mozna bylo proca pognac z 2.6 na
> 3.8 albo i lepiej jak ktos mial dobry egzemplarz.

Tak bylo do czasu s1156. Od s1155 wszystko sie zmienilo.
A bedzie jeszcze gorzej, bo Intel nie mogac zmusic userów do wymiany plyty
przy wymianie CPU, zamierza wymusic to "hardwarowo", poprzez trwala
integracje CPU z plyta:
http://pclab.pl/news51724.html

> W zwiazku z tym na czym polega trudnosc z BCLK przy obecnych procesorach
> (np. takim i3)?
>
> Kiedys sie dalo i plyta na to pozwalala a teraz juz nie pozwala?

Trudnosc polega na celowym zamierzenia Intela zeby praktycznie zlikwidowac
OC w tanszych CPU (dlatego zablokowano w tym segmencie i mnoznik i glówna
magistrale). Intel odskoczyl juz na tyle daleko od AMD ze niekrecone Intele
konkuruja wydajnoscia z kreconymi AMD. Jesli koniecznie chcesz krecic to
jedynym wyjsciem jest dorzucenie 300 zl do i5 w wersji "K" (oczywiscie w
takim przypadku dojdzie ci nie tylko odblokowany mnoznik, ale i wyzsza
czestotliwosc oraz prawdziwe 4 rdzenie, a nie 2 prawdziwe i 2 wirtualne jak
w i3).