Re: Platforma pod domowÄ… wirtualizacje (G620 vs AMD Trinity)

Autor: NiusOnly <_nius_only__at_gazeta.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 09:58:12 +0100

W dniu 2012-11-13 15:57, DooMiniK pisze:

> A jakieś słówko w czym będziesz wirtualizował? Hyper-V kiepsko
> radzi sobie z 'ficzerami' w sprzęcie, więc to i tak nie ma
> dużej różnicy ;-)

Guest to będą raczej linuxy 64 bitowe, prawdopodobnie CentOS lub Suse.
Od gościa nic szczególnego nie potrzebuje, ram, dysk i os 64 bit.
Dotychczas wszystko co robiłem to był ESX ale do domu mam wrażenie że
bardziej nadaje siÄ™ Hyper-V Server (ten darmowy) - generalnie wielkiej
różnicy nie ma ale na plus w moim przypadku przemawia mniejsza
restrykcyjność Microsoftu. Pracuje na domowym sprzęcie, nie ma rzeźby ze
sterownikami do domowych chipsetów czy kart sieciowych tak jak mogłoby
to być w ESXi (w końcu mój sprzęt nie będzie oficjalnie wspierany przez
VMWare). Do tego ma lepsze opcje zarządzania energią które pozwalają na
wyłączenie dysków twardych kiedy nie są używane.

M.