Re: jak zobaczyć komendy POST przy bootowaniu (laptop)?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 02:43:21 +0100

PK in news:slrnka5dot.2c0.PK_at_notb-dante.notb-home
> Wcisnąć któryś z klawiszy (pewnie "tab" lub "delete").

i tab, i del skutkuje tylko tym, ze potem w boot.ini nie widzi timeout=1,
ale zatrzymuje sie na wyborze - trzeba recznie wybrac: czy chce windows, czy
konsole.

> Cywilizowany BIOS
> powinien gdzieś wyświetlić tę informację (zazwyczaj na dole - pod
> wielkim logiem producenta płyty głównej).

BIOS Vendor Phoenix Technologies Ltd.
BIOS Date 10/12/2011

- bios ubogi w opcje, zero podpowiedzianego mi juz np. QUICK BOOT (aby
disabled wykonac) chocby, zero opcji likwidacji logo biosu.
A przy bootowaniu pod logo biosu phoenixa widac pasek postepu, szybko i po
sprawie (szybki POST? tylko ze zakryty)

> Nieporozumienie.
> POST odbywa siÄ™ przed uruchomieniem bootloadera, czyli zanim komputer
> w ogóle sięgnie po dane z partycji. Zatem zmieniając pliki na partycjach
> Windowsa w żaden sposób na niego nie wpłyniesz.

dawno to robilem w pececie i zapewne masz racje, ale z pewnoscia mialem
ustawione jakas prosta metoda odkrycie POST w pecetach, a dzisiaj pamietam
juz tylko wersje taka, ze zlikwidowalem pojawianie sie logo xp, pewnie nie
mam racji. No to jak doprowadzilem w pececie, ze bylo widoczne, ustawione na
stale, widzenie w calosci POST? nie pamietam.

> WyglÄ…da bardzo dobrze.

wiem :)
pokazalem, bo podejrzewalem, ze cos trzeba wykasowac dla ujawnienia POST.
Podejrzewalem, ze /bootlogo - ale nie pomaga, widac tylko czern doskonala po
likwidacji logo xp (a wlasciwie - nie z xp, jeno prywatne :), no ale skoro -
jak piszesz naprowadzajac na prawdÄ™ - po boot.ini siega na dysk juz po POST,
to nic dziwnego i pewnie grzebanie w boot.ini, to nie jest metoda.

> Poza tym proponuję przy nim nie grzebać
> ręcznie (jest do tego program bootcfg).

mozna recznie, mozna recznie via panel ster > system >... ( nie musze
przeciez tlumaczyc). Dla ludzi.