Problem z zasilaczem?

Autor: Kazimierz <gd_filtr__at_rzeszow.mm.pl>
Data: Mon, 12 Nov 2012 11:30:26 +0100

Witam!

Pół roku temu kupiłem zasilacz Tracer Be Cool 420W. Pod dokładnym
przyjrzeniu się jego parametrom stwierdziłem, że wydajności
poszczególnych linii zasilających są niższe od tych w poprzednim
zasilaczu typu No Name o mocy 350W! Ale z racji tego, że komputer jest
starszego typu stwierdziłem, że to całkowicie wystarczy. Podłączyłem go
i wszystko piękno chodziło. Kilka dni temu komputer nagle się wyłączył w
taki sposób, że wszystko zgasło, ale wentylator w zasilaczu działał i
świeciła się zielona dioda od zasilania. Reszta cisza. Wyłączyłem
komputer całkowicie i po kilku minutach ponownie go włączyłem i jak na
razie, po kilku uruchomieniach, wszystko działa jak należy. Ale
uruchomiłem program do monitoringu czujników i dostałem takie informacje
o napięciach:

Napięcie na VMin VMax
CPU Vcore 1,55 1,62
AUX 3,14 3,17
+3,3V 2,75 2,82
+5V 5,08 5,13
+12V 11,61 11,73

Napięcie +12V jest trochę niskie, ale napięcie +3,3V jest moim zdaniem o
wiele za niskie. Czy to niskie napięcie mogło być przyczyną wyłączenia
komputera? I czy zależy ono wyłącznie od zasilacza, czy też również od
stanu elementów na płycie głównej komputera?
Zasilacz mogę oczywiście reklamować, bo ma 3 lata gwarancji, ale
reklamacja może potrwać kilka tygodni, a nie bardzo mam co podłączyć na
zamianę.

Co myślicie o tych napięciach?

Dzięki za pomoc,
Kazimierz