Re: Jakie losy Blu-ray w pecetach?

Autor: Michal <dwiopiokult_at_dunflimblag.mailexpire.com>
Data: Sun, 11 Nov 2012 02:05:50 +0100

W dniu 2012-11-11 01:02, Michal Kawecki pisze:

> Gdyby wygrał standard HD DVD to dzisiaj mielibyśmy taką nagrywarkę w
> każdym pececie. Ale jak zwykle gorsze wyparło lepsze.....

Czego osobiście bardzo mi szkoda, podobnie jak nie uzyskania szerszej
popularności przez DVD-RAM.
W wojnie formatów kibicowałem HD-DVD, niestety wygrało lobby związane
nie z komputerami, a z Holywood itp. Teraz z żalem sprzedaję ostatnie
filmy na HD-DVD po tym jak padł mi odtwarzacz stacjonarny, a kolejny
z oczywistych względów był już w standardzie BluRay.
Nowe stacjonarki są praktycznie nie do kupienia, podobnie jak napędy do
PC - nawet dość udane combo DVD-RW + czytnik BluRay/HD-DVD - LG H20L
coraz trudniej kupić w używalnym stanie.

BTW:
Miał ktoś w rękach (a nie tylko znalazł w sieci) film HD-DVD wydany na 2
warstwach: jednej SD jako DVD-Video i drugiej HD-DVD. Na okres
przejściowy sprawa idealna, ale w życiu tak wydanego filmu nie
widziałem. Co ciekawe po niewczasie wydawcy doszli do wniosku, że to był
całkiem fajny pomysł i teraz na zachodzie (znowu nie w zapóźnionym
Przywiślańskim Kraju) popularne stały się triple-playe (płyta BluRay +
druga DVD-Video + wersja mobilna w mpeg4: czyli coÅ› co w wersji HD-DVD
spokojnie mogło znajdować się na jednym krążku).

--
/MB