Re: [Re]instalacja systemu

Autor: Krystek <spamtrap_at_krystek.art.pl>
Data: Wed, 07 Nov 2012 01:20:31 +0100

W dniu 2012-11-06 01:00, PK pisze:

> Nie wiem jak jest teraz, ale kiedy przechodziłem na Chrome, "Fx" słynął
> z memory leaków. Poprawili coś? Rzeczywiście potrafił 1GB pożreć szybko
> (co jest efektem zauważalnym przy 2GB w obudowie ;)).

Poprawili. Firefoks jest taki, że ile RAM-u byś mu nie dał to tyle sobie
zajmie. Gdy miałem 1GB i otwierałem mnóstwo kart to gospodarował nią
dosyć sensownie. Dało się i przeglądać strony, i pracować z innymi
aplikacjami. Teraz na 4GB (cały czas Win XP Pro 32-bit) i sobie
odpowiednio zwiększa owo pamięciowe rozpasanie.

Za to co innego w Firefoksie zepsuli: działanie Flasha i akcelerację.
Mocno rozbudowane strony przycinają niemiłosiernie przeglądarkę do tego
stopnia, że w otwartych w nowych kartach z linków strony się ładują,
ładują i tylko postęp ładowania widać. Gdy te linki wkleję do Chrome to
otwierają się w sekundzie. Mowa o Firefoksie z zainstalowanymi różnymi
dodatkami. Do niedawna złego słowa nie mogłem powiedzieć, bo mój
przeładowany wtyczkami Firefox działał równie szybko jak Chrome bez
dodatków. Niezależnie od tego czy kart było 5 czy 55. Teraz jednak
(najprawdopodobniej to wina nowszego Flasha), od kilku dni, gdy na
innych przeglądarkach strony śmigają to Fx muli (nawet przy 5-ciu
kartach). A używam go tylko ze względu na pewne dodatki. Jednak komfort
pracy (a właściwie teraz jego brak) chyba wpłynie na to, że się z nim
(na dłużej) rozstanę.

K.

--
http://www.krystek.art.pl/