Re: KÅ‚opoty z dyskiem SATA cz. III

Autor: PeJot <PeJot_slepy-adres_at_neostrada.pl>
Data: Mon, 05 Nov 2012 13:50:03 +0100

W dniu 2012-11-05 12:25, JDX pisze:
> On 2012-11-05 09:42, PeJot wrote:
> [.....]
> A co mówi na ten temat instrukcja płyty? Bo może ona po prostu "z
> definicji" nie obsługuje AHCI.

Bingo. Chipset to Intel ICH7 który AHCI *nie* obsługuje. Czyli BIOS nie
kłamie. Dopiero ICH7*R* ma AHCI. MB kupiona dosyć przypadkowo, bez
wiedzy w temacie.

Wobec tego, czy tryb emulacji IDE może generować kłopoty z dyskami, jak
opisałem ? Ceny *nowych* dysków IDE zniechęcają, a używki to chyba
loteria - a może nie ? Na OS + resztę 160 GB starczy, 250 GB aż nadto.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem