Re: Trwale DVD - co o tym myslicie?

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 01 Nov 2012 21:09:34 GMT

On 2012-11-01, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj_at_onet.pl> wrote:
> A istniały dyskietki dla "1000-letniej trwałości danych"?
> Gdyby istniały, to każdy, kto miałby ważne dane na tych dyskietkach -
> zachowałby sobie też czytniki.

Jakoś trudno mi to sobie wyobrazić. Co zabraniałoby mu przegrać te
dane? Mogę sobie wyobrazić tylko licencję na jakiś soft, ale za to
nie mogę sobie wyobrazić płatnego programu z początku lat 90tych,
który nie zostałby zastąpiony nowszą wersją. Chyba że na dyskietkach
rozprowadzane były systemy do kas w spożywczakach :].

Dyskietki "odpadły", bo były po prostu za małe i zbyt uciążliwe
(mechaniczne elementy, hałas).

Wspominacie dyskietki, a dziś już umierają płyty CD. Trzyma je tylko
muzyka, ale to pewnie też w końcu minie.

Poza tym oczywiście płyta DVD tak czy inaczej nie jest bezpiecznym
nośnikiem (nie ważne ile ma "oczekiwanych" lat życia).

pozdrawiam,
PK