Re: Nie uwazacie ze..

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 01 Nov 2012 16:34:22 GMT

On 2012-11-01, Chris <spam_at_spam.de> wrote:
> Powiedz to programom 3D, one jakoÅ› nie biorÄ… sobie do serca "wystarczy
> ci mocy" :)

Programy 3D to nie sÄ… typowe zastosowania domowe :D.
Rendering to złożone obliczenia jak każde inne.

Zresztą renderer dostałby zawału i zaszyłby się w piwnicy, gdyby zobaczył
złożoność programów w medycynie, chemii czy fizyce :). Nie mniej to są
zastosowania profesjonalne i one napędzają trochę inny rynek (gdzie cenę
dostosowuje siÄ™ do produktu, a nie odwrotnie :)).
Poprzednie zdanie pisałem z myślą o użytkownikach domowych (tzn.
komputerach mieszczących się w pudełkach ~50 litrów).

I oczywiście nie podważam tego, że możesz mieć ochotę w domu klepać
modele na swoim PC, bo ja orientacyjnie puszczam jakieÅ› programy
na 3 dni i rozumiem ból :).

Operałem się o te kolorowe tabelki PassMark (www.cpubenchmark.net).

> Teraz analitycy rynku oczekują takiej samej sytuacji na rynku pamięci
> które są po prostu za tanie.

Aż tak bardzo nie śledzę, ale jest to prawdopodobne. Niedawno kupowałem
4GB DDR2 i trochę zbladłem widząc ceny DDR3. Ostatnio w takiej sytuacji
byłem lata temu (zwiększałem SDRAM, a były już DDR) i nie miałem aż
takiego odczucia "bycia wydymanym", choć konkretnych kwot nie pamiętam.

> Bo miał kiepską strategię reklamową oraz słabą sprzedaż jako dostawca
> OEM dla producentów komputerów, szkoda bo byli najlepsi w dyskach jeśli
> chodzi o domowe zastosowania.

No byli. Ale Samsung to taka firma, że właściwie mogą być najlepsi
w czymkolwiek, czym chcieliby się zająć. Pewnie nie ostatni raz
wychodzą z rynku, na którym wygrywali jakością (inaczej musieliby
zawładnąć całym światem :)).

BTW: czy Seagate nie przejął całej technologii (jakieś patenty?). Nie
żebym był złośliwy, ale ponad rok po przejęciu nie robią dysków
zauważalnie lepszych niż ostatnie SpinPointy. Mam nawet wrażenie, że
trochÄ™ tracÄ… dystans do WD.

pozdrawiam,
PK