Re: Nie uwazacie ze..

Autor: PK <PK_at_nospam.com>
Data: 01 Nov 2012 15:47:18 GMT

On 2012-11-01, miumiu <aac_at_bbd.pl> wrote:
> Prawo moorea zalamalo sie z 5 lat temu? Od wielu lat sprzet juz nie

Prawa Moore'a nie załamało się. I nie jest prawem tylko obserwacją
statystyczną, którą ktoś kretyńsko nazwał.

> przyspiesza tak jak 15 lat temu. Moj procek E8400 3ghz_at_4,4 kupiny w 2008r

...i nie dotyczy wydajności, a liczby tranzystorów.

Wydajność komputerów będzie rosła coraz wolniej, bo:
a) zbliżają się granice możliwości obecnej technologii,
b) dzisiejszy sposób używania komputerów nie wymaga mocy znacznie
większych niż dostępne dziś.

> nadal nie ustepuje njanowszym prockom. Ceny sprzetu w zwi±zkuu z brakiem

Najnowsze procesory (domowe, pomijam Xeon'y) w syntetycznych testach
biją E8400 4-5-krotnie (co jest mniej więcej zgodne z przewidywaniami na
podstawie specyfikacji).

> postêpu utrzymywane s± sztucznie na wysokim poziomie jak np hdd, ktore s±
> drozsze niz 2 lata temu mimo ze wszystkie powodzie huragany dawno minê³y i

2 lata temu dyski były po prostu zbyt tanie. Akcja w Tajlandii
urealniła ceny. Po prostu produdenci zobaczyli przy jakich cenach nie
mają problemu ze sprzedażą i okazało się, że wcześniejsza wojna obcięła
im mnostwo zysków.

M.in. przez słabe zyski Samsung wycofał się z tego rynku (kilka miesięcy
przed powodziÄ… - pewnie zachwyceni nie byli).

> nie ma w³a¶ciwie na co zwaliæ. Z regu³y kupowalem nowy sprzet gdy by³ 2x
> szybszy od posiadanego... teraz chyba z 10 lat trzeba bedzie poczekaæ.

Patrz wyżej. Po prostu subiektywne odczucie jest takie, że komputery
starzeją się wolniej. Jeśli chodzi o domowe zastosowania, to już tylko
gry "pchają" wydajność w górę.

Tak naprawdę dziś producenci sprzętu (i softu) skupiają się na
zastosowaniach mobilnych, więc zamiast podnoszenia wydajności
obniża się wymagania i prądożerność. Windows 8 ma mniejsze wymagania
niż Windows 7 (a na w miarę współczysnych kompach wypada "lżej" niż XP).

pozdrawiam,
PK